Історія

Тридцята школа.

Такої другої не знайдете довкола.

Вважаємо, що маєм певні переваги,

В батьків і діток їхніх заслуговуєм уваги.

Якщо на школу нашу гарно й пильно придивитись,

То ось чим, мабуть, зможем похвалитись:

Окрім навчальної роботи,

Оточуєм дітей теплом любові і турботи,

Піклуємось про кожну мить дітей, котрих навчаєм,

Тож очі й душі радісні щоденно зустрічаєм.

С. А. Гринчук

Інноваційні процеси розвитку освіти, пошук якісно нових підходів до  навчання і виховання підростаючого покоління визначили потребу створення навчального закладу нового типу. Саме таким, принципово новим, закладом освіти  і стала загальноосвітня школа І ступеня №30, яка увійшла в освітянський простір міста  Хмельницького  у 1993 році.

1 вересня 1993 року школу вперше наповнили галасливі школярі.  На той час вдалося створити 10 класів та доукомплектувати школу учнями із сусідніх навчальних закладів (ЗОШ №11, ЗОШ №21), в яких навчалося        369 учнів та 10 груп продовженого дня, в яких перебувало 256 вихованців. Кропітку роботу розпочали 26 педагогів.

Директором школи призначено адміністратора з великим стажем роботи і організаторськими здібностями — Вістовську Любов Захарівну.  Під її керівництвом облаштовувалися перші затишні класи, навчальні кабінети, пришкільна територія, ігрові та спортивні майданчики. Вона зуміла згуртувати колектив однодумців, які з перших днів почали завзято та творчо працювати над створенням умов для розвитку кожного учня з урахуванням його особистих можливостей та обдарувань.

Режим повного  дня забезпечив формування цілісного навчально-виховного простору, об`єднав в єдиний функціональний комплекс  навчальні, виховні та оздоровчі процеси, що сприяло реалізації якісного  і позитивного розвитку школярів.

Особливістю навчального закладу стало й те, що такі дисципліни як хореографія, образотворче та музичне мистецтва, фізична культура, англійська мова викладали  учителі-предметники.

Багато років наполегливої праці віддано працівниками закладу, чиїми стараннями та турботами школа розбудовувалася. Сьогодні ми називаємо їх ветеранами педагогічної праці, а тоді вони були молоді та жваві: Підлюдна Г. А., Гуменюк М. Я., Мітічкіна В. І., Вістовська Л. З.

Йшли роки, а школа росла й розвивалась впевнено дивлячись у майбутнє.

У 1997 році рішенням Хмельницького міськвиконкому від 11. 06. №1618 школа була реорганізована у філію гімназії №1.

Динамізм навчально-виховного процесу вимагав від педагогів школи постійного вдосконалення майстерності, неприйняття застарілих та пошуку нових, більш досконалих методів практичної реалізації вимог часу, творчого застосування надбань передового педагогічного досвіду, дослідження результатів своєї роботи і роботи колег. Тому налагоджувалась тісна співпраця  з педагогічними працівниками шкіл м. Львова, м. Шепетівки,       м. Старокостянтинова,  м. Красилова, вивчався досвід роботи вчителів початкових класів ЗОШ №22, ЗОШ №25, НВК №2, який активно використовувався молодими педагогами  навчально-виховній роботі: вчились у інших, а з часом самі проводили творчі семінари, відкриті уроки, ділилися досвідом своєї роботи.

У 1994 році вперше було проведено семінар для директорів шкіл міста та області.  Школа ставала центром обміну передовим педагогічним досвідом між педагогічними колективами освітніх навчальних закладів.

У зв’язку з прийняттям закону «Про освіту», яким філії гімназій не передбачувалися, школа згідно з рішенням міськвиконкому від 14. 10. 1999 року №741 набула статусу «Школа І ступеня з поглибленим вивченням іноземних мов».

З 23. 06. 2000 року – Хмельницька спеціалізована школа І ступеня №30.

На початок нового 2001-2002 навчального року у школі уже функціонували 18 класів, в яких навчалося 595 учнів, працювало  17 груп продовженого дня, в яких перебувало  404  дитини. З дітьми працювали 53 досвідчених вчителів і вихователів.

У цьому ж році було створено гімн школи на слова вчителя початкових класів Гринчук Світлани Анатоліївни, які поклала на музику її колеги, вчителя  музичного мистецтва — Михайленко Оксана Іванівна.

До будинку повз ялинки

Стежечка іде.

Знають мами, знають тати

Не знайде ніде

В цілім місті кращу школу,

Затишніший клас,

І тому сюди учитись

Віддали і нас.

Щоранку в клас,

Щоранку в клас

Дзвінок гукає нас,

Де вчителі завжди нас ждуть

І до знань ведуть.

Тут зростаєш, здобуваєш все нові знання.

Всі нас школа щиро любить,

І тому щодня біжимо до неї радо,

Мов у рідний дім.

Дуже сумно розлучатись

З нею буде всім.

Ким в житті ти станеш, друже,

Де твій ляже путь,

Та тебе ми просим дуже: школу не забудь.

Пам’ятай 30-ту школу і завжди гордись,

Що тобі у ній учитись випало колись.

Сумлінна та творча праця педагогів школи була неодноразово відмічена грамотами, подяками міського та обласного управлінь освіти.

Педагогічний колектив закладу завжди перебував в активному пошуку нових методик, технологій навчання молодших школярів. Учителі розуміли, що тільки творчий вчитель може розвинути творчу особистість. І тому методична робота була спрямована на професійний розвиток кожного окремого педагога:

  • відпрацювання цінностей особистості вчителя;
  • удосконалення професійності;
  • підвищення педагогічної культури та педагогічної техніки;
  • оволодіння інноваційними методами навчання та виховання;

Починаючи з 1993 року педагогічний колектив підтримав ідею використання у своїй професійній діяльності новітніх форм і методів роботи, взяв на озброєння нові методики. У перших класах учителі працювали за «Подільським буквариком», спрямовуючи свою роботу на удосконалення техніки читання та розвиток читацьких інтересів. В одному з перших класів активно впроваджувалися елементи методики М. Монтессорі, що дало змогу виховувати та навчати учнів за допомогою нестандартних форм та методів роботи.

Атестація, творчі звіти, участь у професійних конкурсах, майстер-класи, семінари, відкриті уроки – це робота педагогічного колективу була спрямована на підтримку  і пропаганду прогресивного педагогічного досвіду, розкриття власного досвіду роботи  вчителя, оцінки його творчої активності та професійної компетентності. Педагогічні працівники брали активну участь в міському конкурсі «Вчитель року», який вперше почав діяти на місцевому рівні з 1995 року. Із 3  вчителів початкових класів, які були учасниками конкурсу, двоє були нашими учителями.

Участь педагогічних працівників школи у міському конкурсі «Вчитель року»:

  • 1995р. – Школа Н. В., Андрощук Н. Д.
  • 1997р. – Свистак О. Л.
  • 1999р. – Мрочковська О. М.
  • 2001р. – Савчук Н. Б.
  • 2003р. – Паюк Н. А.
  • 2005р. – Талан Л. М.
  • 2007р. – Єршова О. М.
  • 2013р. – Білошкурко О. П.
  • – Михайленко О. І.

Щороку вчителі школи беруть участь у міському педагогічному ярмарку та отримують дипломи І та ІІ ступенів за власні творчі наробки.

Переможцями обласної педагогічної виставки «Освіта Хмельниччини на шляхах реформування» були: Єршова О. М., Свистак О. Л., Вістовська Л. З., Гринчук С. А., Талан Л. М., Білошкурко О. П.,  Яковлева А. А, Целенко Л. Б., Редько І.П., Шевчук Л.В.

У 1998 році для участі у Міжнародній конференції «Освіта ХХІ століття» (м. Київ) від м. Хмельницького була направлена заступник директора з навчально-виховної роботи Целенко Л. Б., що дало можливість використати отриманий досвід для покращення рівня навченості молодших школярів.

Учителі школи підвищували свою кваліфікацію на курсах «Розвивального навчання» м. Харків (Свистак О. Л.), «Педагогіка Монтессорі» м. Київ (Талан Л. М.), «Обличчям до дитини», «Крок за кроком» м. Хмельницький (Ярова О. М., Побожна В. М., Целенко Л. Б.), що стало поштовхом для використання цих методик у практичній діяльності та підвищило фахову майстерність педагогів.

Педагоги школи брали участь у Всеукраїнській практичній конференції «Педагогіка і психологія в контексті гуманізації освіти», авторському семінарі Шалви Олександровича Амонашвілі «Основи гуманно- особистісного підходу до дітей у освітньому процесі» (2007р, 2008 р.). У цьому ж році вчителі школи відвідали День початкової освіти «Використання інтерактивних методів навчання в початковій школі» у м. Києві, де приймали участь у роботі різноманітних секцій, зустрічалися з фахівцями педагогічної освіти та отримали Сертифікати учасників засідань:

  • «Сучасні підходи до навчання читання у початковій школі» (автор Джежелей О. В.);
  • «Використання інтерактивних методів навчання на уроках рідної мови» (Тимченко Л. І.);
  • «Розвиток мислення молодших школярів на уроках математики» (Гайштут О. Г.);
  • «Використання ейдетики в початковій школі» (Антощук Є.)

У 2008 році педагогічний колектив був учасником творчого звіту Всеукраїнського конкурсу «Початкова школа ХХІ сторіччя» у номінації «Творчий колектив», де зайняв ІІ місце.

На сьогодні Хмельницька спеціалізована школа І ступеня №30 –це великий дружний колектив учнів, педагогів та батьків. З 2013 року директором школи є Мудра Інна Іванівна. Заступник директора з навчально-виховної роботи - Целенко Людмила Борисівна. Їх високий професіоналізм сприяють створенню в школі доброзичливої, творчої атмосфери, яка позитивно впливає на хід навчально-виховного процесу.

У 20 класах школи навчаються  639 учнів. Усі класи спеціалізовані: поглиблено вивчається англійська мова. Прийом до школи відбувається на конкурсній основі.  Навчально-виховний процес будується на принципах   доступності, відкритості,   співробітництва з метою розвитку, навчання та виховання кожного учня. Відповідно до вимог суспільства, сучасного розвитку освіти навчальний заклад визначає головну мету діяльності: створення сприятливих умов для формування ключових компетентностей особистості молодшого школяра.

У школі функціонують 20 груп продовженого дня, 19 з яких працюють на позабюджетній основі. У цей період з дітьми працюють досвідчені вихователі.  В. О. Сухомлинський вважав, що головною фігурою в школі є вихователь  класного колективу. Він і вчитель, що дає учням знання, і друг дітей, і керівник їх багатогранного духовного життя.  

Вихователь забезпечує успішне навчання своїх вихованців, прищеплює їм навички самостійної роботи. Домашні завдання учні груп  продовженого дня виконують у школі. Вихователь зобов'язаний так організувати підготовку цих завдань, щоб усі учні змогли виконати їх якісно.

Важливим обов'язком вихователя є прищеплення дітям любові до праці, рідної мови, національних традицій, народних звичаїв. Тому і спрямовують свою роботу на повне розкриття кожної  дитини,  вияв її обдарованості та таланту.

Школа працює в інноваційному форматі. Високий рівень професійної майстерності педагогів дає можливість впроваджувати сучасні технології у навчально-виховний процес. Серед педагогів школи 50% учителів мають вищу категорію, 10% - І категорію, 15% - ІІ категорію. Професійно зростає молода педагогічна зміна.

У складі педагогів такі спеціалісти:

  • вчителі початкових класів — 20;
  • вчителі англійської мови — 6;
  • вихователі — 19;
  • вчитель-логопед — 1;
  • практичний психолог — 1;
  • педагог-організатор — 1;
  • вчитель музичного мистецтва — 1;
  • вчитель образотворчого мистецтва — 1;
  • вчителі фізичного виховання — 3;
  • вчителі інформатики — 2.

З них мають:

  • вищу освіту - 54;
  • середню педагогічну - 5.

Присвоєно кваліфікаційну категорію:

  • “спеціаліст вищої категорії” - 28;
  • “спеціаліст І категорії” - 5;
  • “спеціаліст ІІ категорії” - 8;
  • “спеціаліст” - 14;

З них мають звання:

  • “Учитель-методист” - 9;
  • “Старший учитель” - 10;
  • “Відмінник освіти України” - 2.

Навчально-матеріальна база школи нараховує 20 класних кімнат,               6 кабінетів англійської мови, кабінет музики, кабінет образотворчого мистецтва, спортивний зал, клас хореографії, 2 комп’ютерні  класи, спортивний зал, бібліотека, логопедичний кабінет та кабінет психолога, медичний кабінет та їдальня. Класи та кабінети  обладнано технічними засобами навчання, електронними посібниками.

Увесь колектив школи створює  оптимальні умови  для   розвитку  особистості кожного учня залежно від  освітніх потреб та індивідуальних можливостей з метою успішної соціалізації, адже працівники школи №30 - це  колектив однодумців, який успішно вирішує завдання сьогодення, є лідером серед закладів освіти міста і впевнено дивиться у майбутнє. Ми виконуємо те, що обіцяємо,  ми чесні з нашими учнями та їхніми батьками, оскільки саме їхня довіра є нашим найбільшим досягненням.

Педагоги школи розробляють та застосовують найефективніші форми і методи навчання та виховання, прості для розуміння та використання, впроваджує інтерактивні методи,  використовує у навчально-виховному процесі інноваційні технології: інформаційно-комунікаційні, проектні, здоров’язберігаючі  - усе це дає можливість мотивувати молодшого школяра до навчання з метою успішної реалізації у середній школі.  

На сучасному етапі розвитку суспільства вивчення англійської мови посідає важливе місце. У початковій школі важливо зацікавити учнів, викликати у них позитивне ставлення до предмета, пояснити необхідність та значущість володіння іноземною мовою як засобом міжкультурного спілкування. На цьому етапі здійснюється формування вмінь та навичок спілкування в усній та письмових формах у межах визначених сфер та ситуацій у відповідності до вікових особливостей учнів та їхніх інтересів.

Учні вчаться виконувати нескладні творчі вправи та завдання, спрямовані на розвиток творчого мислення, у них формуються вміння переносити засвоєний навчальний матеріал в інші ситуації спілкування, давати оцінку певним явищам і діям.

Для забезпечення ефективного оволодіння англійською мовою на початковому етапі вчителі вдало поєднують традиційні методи комунікативного навчання та новітні інформаційні технології.

Педагоги школи застосовують особистісно орієнтовані підходи з метою визнання гідності, неповторності кожної дитини, формування позитивної Я-концепції. Для сучасного етапу реформування української національної школи характерним є ускладнення змісту освіти, зростання обсягу інформації і зменшення часу, відведеного для її засвоєння. Сьогодні розвиток освіти  повинен реалізуватися через системні знання, що є необхідними для формування цілісного  мислення. Ці знання можуть бути отримані на основі інтеграції дисциплін, які повинні орієнтуватися на світовий рівень розвитку науки. Такий підхід сприяє формуванню системних уявлень про світ і людину в цілому. Переосмислення пріоритетів навчання, ролі учня як суб’єкта навчально-виховного процесу, а також суспільні зміни зумовлюють нетрадиційні підходи до вирішення багатьох суспільних проблем.

Педагоги  школи широко застосовують  інтегровані та бінарні уроки, через які відбувається  формування в учнів цілісного світогляду про навколишній світ, активізація їх пізнавальної діяльності, підвищення якості засвоєння сприйнятого матеріалу, створення творчої атмосфери в колективі учнів, виявлення здібностей учнів та їх особливостей, формування навичок самостійної роботи школярів з додатковою  літературою, застосування знань у практичній діяльності.

Бінарні уроки  з іноземної мови та інших навчальних дисциплін  мають   значні педагогічні можливості порівняно з уроками традиційними: учні одержують багатогранні знання про об’єкт вивчення,  формуються уміння аналізувати і порівнювати  процеси і явища,  що забезпечує формування цілісного сприйняття дійсності як передумови формування світогляду.

Навчально-виховна система початкової освіти поєднує процеси навчального пізнання й діяльності учня, а інтегрований підхід до навчання дає змогу враховувати цю особливість початкового етапу навчання за допомогою вибору відповідної тематики, добору змісту нового матеріалу, способів і засобів оволодіння ним.

У спеціалізованій школі  І ступеня №30  постійно вдосконалюється система роботи з обдарованими дітьми. Для реалізації потенційних можливостей кожного учня у закладі працює ряд гуртків художньо-естетичного, спортивного, науково-технічного напрямків:

  • Клуб “Ерудит” (українська мова, математика, англійська мова);
  • “Тутті-фрутті” (англійська мова);
  • “Усмішка” (сучасні танці);
  • “Успіх” (бально-спортивні танці);
  • “Сопілочка” (гра на сопілці);
  • “Вокал”;
  • “Олівець-малювець”;
  • “Футбол”;
  • “Аеробіка”
  • «Інформатика»

Учні школи беруть активну участь у шкільних предметних олімпіадах, міських, обласних та всеукраїнських конкурсах та змаганнях. Щотижня у нас відбуваються масові заходи: захист шкільних проектів, виставки дитячих робіт, тематичні ярмарки, конкурси читання віршів, предметні тижні, бібліотечні уроки,  виховні години, бесіди, тренінги, флешмоби, відвідування театрів, музеїв, підприємств,  акції по збору допомоги дітям-переселенцям та учасникам АТО.

У школі існує дитяча організація «Країна Барвінкова»,  яка об’єднує учнів 2-4-их класів. Організація допомагає згуртуванню дітей,  формує навички самоврядування, почуття відповідальності за свій клас, сприяє розвитку творчих та інтелектуальних здібностей.  Барвінчата  готують  та проводять конкурси та змагання, роблять добрі справи, вчаться жити за законами добра і справедливості.

Батьки учнів нашої школи – активні учасники навчально-виховного процесу. Вже стало традицією проведення родинних свят для першокласників: народжується велика класна родина дітей, батьків та учителів. Для учнів та їх батьків є великою відповідальністю участь у спортивних змаганнях «Тато, мама, я – спортивна сім’я» та «Козацькому роду нема переводу».  

Родзинкою виховної роботи є щорічний авторський конкурс Іванчук Р.І. для дівчаток та їхніх матусь «Панночка-коса, дівоча краса».

Велика батьківська підтримка дає учням впевненість, зміцнює родинні стосунки, сприяє формуванню позитивного іміджу великої шкільної сім’ї.

Педагогічний колектив школи співпрацює з обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти, Хмельницькою педагогічною академією, бере активну участь у методичній роботі міста, області: на базі школи проводяться семінари-практикуми,  для вчителів початкових класів та іноземної мови,  вихователів груп продовженого дня, логопедів, практичних психологів та бібліотекарів.        

Принцип наступності та безперервності освіти, взаємозв’язок  усіх її ланок є пріоритетом нашого навчального закладу. Співпраця з ДНЗ №54,     ДНЗ №36 та гімназією №2 м. Хмельницького дають можливість проектувати єдину освітню стратегію на розвиток кожної  дитячої особистості.

Наша гордість – наші випускники. Сьогодні колишні учні школи №30 це не просто успішні люди. Вони є багатогранними особистостями, які володіють високим рівнем наукового, професійного та інтелектуального потенціалу, про що свідчать їхні звання і посади, значні особисті здобутки у професійній діяльності.

У кожного навчального закладу є свої неповторні риси, своя славна історія, свої збережені і збагачені традиції, що визначають рівень та якість освіти. У час непростого сьогодення нам вдається зберегти кваліфіковані кадри, вдосконалювати матеріально-технічну базу, забезпечувати високий рівень надання освітніх послуг і найголовніше  - залишатися школою радості для дітей, творчості для вчителів, спокою для батьків.

Остані новини